Mirosław Kapitan
Mirosław Kapitan ur. 26.02.1957 pilot, Instruktor samolotowy i szybowcowy o imponującym nalocie, doświadczeniu i sercu.
Na szybowcach zaczął latać w czerwcu 1974 roku w Aeroklubie Warszawskim. Latał w Białymstoku, w Warszawie na Gocławiu, w Lisich Kątach, na Żarze, w Płocku, Jeleniej Górze, Lesznie Wielkopolskim, Przasnyszu, Krzewicy w Dęblinie i lotnisku Babice w Warszawie, wiele innych lotnisk.19.09.1979 w Aeroklubie Warszawskim latał jako instruktor lotniczy. Kiedyś także instruktor szybowcowy potem na szybowcach zdobył uprawnienia:
- pilota szybowcowego II kl ze srebrną odznaką z jednym diamantem,
- uprawnienia do lotów bez widzialności zewnętrznej,
- akrobacji,
- lotów z pasażerami,
- lotów wysokościowych,
- wykonywania lotów w nocy,
- wykonywania lotów na wieloholu,
- Zdobył uprawnienia instruktora II kl i następnie instruktora I kl.
Latał na następujących typach szybowców:
- Bocian
- Mucha 100A
- Mucha Std
- Pirat
- Foka 4 i 5
- Cobra
- Jantar Std
- Orion
- Kobuz
- Junior
- Puchacz
- Bekas
- PW2 Gapa.
We wrześniu 1979 roku rozpoczął szkolenie samolotowe w AW. Uzyskał I kl i Złotą Odznakę Pilota Samolotowego Sportowego.
Uprawnienia instruktora I kl. Także następujące uprawnienia:
- wykonywanie lotów na akrobację podstawową,
- akrobację średnią,
- akrobację wyższą,
- kwalifikacje do lotów grupowych,
- do holowania szybowców,
- do lotów w nocy
- kwalifikacje do lotów nocnych nadlotniskowych w warunkach 500/5,
- do lotów nocnych nawigacyjnych VFR spec w warunkach 500/5,
- do lotów połączonych ze startem i lądowaniem w terenie przygodnym,
- do lotów połączonych ze zrzucaniem skoczków spadochronowych,
- do wykonywania lotów w trudnych warunkach atmosferycznych 200/2
- Ukończył kurs IFR w Aeroklubie w ośrodku w Lesznie Wielkopolskim a uprawnienie to zdobył w PLL LOT.
Latał na następujących typach samolotów;
- Zlin 42M w dzień i w nocy,
- PZL 101 Gawron,
- Zlin 526F i AFS,
- PZL 104 Wilga w dzień i w nocy,
- AN 2 w dzień i w nocy,
- Zlin 142 w dzień i w nocy,
- Jak 12M,
- Jak 12A w dzień i w nocy,
- PZL 110, Rallye,
- Piper Cub L4,
- PZL 102 Kos,
- Bucker Jungam T 131 P.
Obecnie:
- Cessna 150,
- Cessna 152,
- Cessna 172,
- Cessna 182,
- AT3.
- Tecnam 2008
- Piper Cub
Brał udział w zawodach samolotowych rajdowo nawigacyjnych;
- X Samolotowe Mistrzostwa Polski Juniorów,
- XXII Samolotowe Mistrzostwa Polski,
- XIV Warszawskie Zawody Samolotowe,
- XV Zimowe Zawody Samolotowe,
- XXII Lot Poł-Zachodniej Polski im Fr. Żwirki.
Latał także w zespole akrobacyjnym 4 samolotów z prowadzącym pilotem Z. Jabłońskim.
W czasie pełnienia służby wojskowej latał jako instruktor w Aeroklubie w Dęblinie pełniąc jednocześnie przez rok rolę nauczyciela Zarysu Wiedzy Lotniczej w Liceum Lotniczym w Dęblinie przy WOSL.
Od 09.1986 do 03.1987 zatrudniony jako pilot w firmie Aeropol na samolocie An2 i na śmigłowcu Mi2.
Od 03.1987 do 26.02.2022 pracownik PLL LOT na stanowisku pilota. Latał na samolotach An 24, TU 154M, B737, B767 i B787. Na B737 i B787 pełnił rolę instruktora TRI i TRE. Był także instruktorem CRM na B737, B767 i B787. Pięć lat pełnił funkcję kierownika Oddziału B737.
Posiada wykształcenie wyższe, licencjat: „Zarządzanie zasobami ludzkimi w kabinie nowoczesnego samolotu komunikacyjnego CRM”.
Magister: „Kultura korporacyjna na podstawie PLL LOT”.
Uprawnienia wpisane do licencji ATPL(A); TR B787, IR, SEP(L) i FI(R), Ang lev IV.
Obecnie licencja CPL(A); SEP(L), FI, FI CPL, FIFI, ANG LEV IV.
Nalot ogólny ponad 20.200 godz w tym 528 godz na szybowcach.
Nalot instruktorski 4.900 godz w tym 179 godz na szybowcach.
To jeden z najbardziej doświadczonych pilotów i instruktorów w Polsce i na świecie, pomocny, fachowy i ukochany przez uczniów.